مقالات

مشخصات سنگ گرانیت سبز بیرجند

  • ظاهر زیبا و منحصر به فرد
  • مقاومت بالا در برابر فرسایش و سایش
  • میزان جذب آب و تخلخل پایین
  • وزن مخصوص بالا
  • تراکم بالا و عدم شکستگی
  • عدم جذب آلودگی

کاربرد سنگ گرانیت سبز بیرجند

سنگ های گرانیت مقاومت بالایی در برابر عوامل داخلی و خارجی دارند و تقریبا در تمامی قسمت های ساختمان می توان از این نوع سنگ استفاده نمود. یکی از کاربردهای سنگ گرانیت در سنگ نما ساختمان است. با توجه به وزن مخصوص بالای سنگ گرانیت می توان به صورت سنگ فرعی در کنار سنگ های سبک تر نظیر انواع تراورتن و گرانیت استفاده شود. از طرفی با توجه به زیبایی این نوع سنگ ها می توان در محوطه سازی اطراف حیاط و دیواره پارکینگ ها و یا دیواره ورودی ساختمان از آنها استفاده نمود.

سنگ گرانیت سبز بیرجند با توجه به زیبایی و طرح منحصر به فرد می تواند به صورت اسلب در ورودی ساختمان نصب گردد. دیوارپوش ورودی مجتمع های مسکونی و پاساژهای تجاری از قسمت هایی است که نصب این سنگ زیبایی محیط را دوچندان می کند. برای سنگ کف، دیواره آسانسور و قاب آسانسور می توان از این سنگ استفاده نمود.

سنگفرش یکی از کاربردهای دیگر سنگ گرانیت میباشد و با توجه به مقاومت بالا می توان در کف مکان های عمومی نظیر کف پاساژها، سالن های همایش بزرگ و مراکز خرید نصب گردد. از تایل های ابعاد بزرگ می توان برای پوشش این سالن ها استفاده نمود که طرح و رنگ مناسبی دارد. تایل های ابعاد ۱۰۰ و ۸۰ سانتی متری برای پوشش این مکان ها ابعاد مناسبی دارند. در محیط های پذیرایی خانگی می توان از ابعاد کوچکتر که مقرون به صرفه می باشد استفاده نمود نظیر تایل های ۶۰ و ۵۰ سانتی متری. در محیط های کوچکتر نظیر اتاق خواب می توان از  تایل های ۴۰ سانتی متری استفاده نمود.

دیواره های داخلی در دکوراسیون های داخلی ساختمان یکی از بهترین بخش های مناسب برای نصب اسلب های سنگ می باشد که علاوه بر زیبایی، کیفیت بالایی داشته و آلودگی را به خود جذب نمی کند و تغییر رنگ نمی دهد. بعلاوه می توان به راحتی با استفاده از مواد شوینده معمولی سطح آن را پاک نمود. دیواره های شومینه، دیواره پشت تلویزیون و دیواره سالن ها از مکان هایی است که زیبایی محیط با استفاده از گرانیت جنگلی بیرجند  دو چندان می گردد.

گرانیت ها یکی از بهترین سنگ ها برای کف، دیواره و کانتر آشپزخانه می باشند و مقاومت خوبی در برابر لکه های روغنی و اسیدی دارند و رطوبت را جذب نمی کنند. کانتر آشپزخانه یکی از قسمت های مهم آشپزخانه است که معمولا از سنگ های گرانیت استفاده می شود و ضخامت آن نباید کمتر از سه سانتی متر باشد. سنگ های گرانیت در مقابل مواد شیمیایی مختلف و حرارت ناگهانی، دچار تغییررنگ و شکل نشده و پایدار هستند. سنگ های کف آشپزخانه از بخش های دیگر محیط داخلی ساختمان است که می توان از انواع سنگ های تایل استفاده نمود. دیواره های آشپزخانه نیز مکان هایی هستند که آشپزخانه را زیبا و شکیل می کنند و در اثر پرش لکه های داغ و یا مواد مختلف، دچار لک نشده و با دستمال نم دار به راحتی پاک می شود.

سنگ پله و راه پله از دیگر مکان های نصب سنگ های گرانیت می باشد. باید توجه داشت که گرانیت ها وزن مخصوص بالایی دارند و موجب افزایش بار اضافی ساختمان می گردند بنابراین نصب این نوع سنگ ها برای ساختمان های بلند مرتبه به صرفه نمی باشد و معمولا در ساختمان هایی که تعداد طبقات پایین دارند نصب می شود. سنگ های پله باید دارای عرض ۳۵ سانتی متر و ضخامت ۳ سانتی متر باشند و زیرپله می توان از ضخامت ۲ سانتی متر استفاده نمود. سنگ های دیواره پله در جهت هماهنگی طرح و رنگ از جنس سنگ پله انتخاب می شود و می توان از برش های ۴۰ طولی برای پوشش این بخش استفاده نمود.

سرویس های بهداشتی یکی از مکان هایی است که باید در انتخاب نوع سنگ دقت کافی گردد. سنگ مناسب این بخش سنگی است که حداقل میزان جذب آب و تخلخل را داشته باشد که در این بین بهترین سنگ، سنگ های گرانیت می باشند. متاسفانه سنگ های گرانیت ساب پذیری خوبی ندارند و به راحتی برش نمی خورند و حالت صیقلی پیدا نمی کنند و نمی توان انواع روشویی های سنگی را با این نوع سنگ ها اجرا نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *