مقالات

سنگ گرانیت سبز

سنگ خارا یا گرانیت (Granite) از سخت شدن توده های مذاب تشکیل می شوند. مواد مذاب می توانند در داخل زمین و یا در اثر فوران آتشفشان در سطح زمین ایجاد شوند. ترکیب شیمیایی سنگهای آذرین به طور عمده از کوارتز، فلدسپات، پلاژیوکلاز و میکا تشکیل شده است که در سنگ های مختلف آذرین نسبت این کانی ها با هم متفاوت است. وجود کوارتز یا سیلیس میزان مقاومت سنگ های گرانیت را بالا برده است به همین دلیل دوام انها بسسیار بالاست و می توان در قسمت های مختلف ساختمان از آنها استفاده نمود.

انواع سنگ گرانیت سبز:

گرانیت سبز جنگلی

سنگ گرانیت سبز جنگلی بیرجند جزء با کیفیت ترین سنگ های طیف سبز بوده و همین موضوع باعث شده که مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان ساختمانی قرار بگیرد سنگ گرانیت سبز جنگلی بیرجند دارای تم سبز تیره مایل که رگه های زرد و لیموییدر آن پراکنده می باشد . سنگ گرانیت سبز جنگلی بیرجند دارای جذب آب بسیار پائین و مقاومت فشاری بالا است از ویژگیهای گرانیت جنگلی بیرجند میتوان به استحکام بسیار بالا و دوام و ماندگاری آن در مقابل تغییرات جوی اشاره کرد . سنگ گرانیت سبز بیرجند ساب پذیری خوبی دارد و کاربرد های گوناگونی در صنعت ساختمان سازی دارد.

انواع سنگ های طیف سبز :  گرانیت های سبز رنگ که طیف رنگی آنها سبز و تیره میباشد نیز انواعی دارد و به چند دسته تقسیم میشوند

گرانیت سبز کاهویی

گرانیت سبز کاهویی برای نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده میشود؛این سنگ به خاطر مقامت بالایی که دارد از آن در محل های شلوغ و پر رفت و آمد مثل پایانه ها و مترو ها استفاده می شود . این سنگ جزء سنگ های محبوب معماران ساختمانی است. غالبه این سنگ به شکل فرآوری شده به کشورهای اروپایی فرستاده می شود.

گرانیت سبز دانه اناری

سنگ گرانیت سبز دانه اناری سنگی با رنگ سبز تیره و دانه های قرمز مثل دانه های انار است. این سنگ دارای مقاومت فشاری بالا و جذب آب پایین است. از این سنگ می توان در فضاهای خارجی و فضاهای داخلی ساختمان( کف پله، دیوارها ی ساختمان و کابینت) استفاده کرد . گفتنی است این سنگ از سالم ترین و پرفروش ترین سنگ های گرانیت ساختمانی است.

گرانیت سبز اسپایدری بیرجند

 این نوع از سنگ گرانیت سبز جنگلی دارای تم رنگی سبز با رگه های زردی است که مانند تارهای عنکبوت در هم تنیده است.

گرانیت سبز آبرنگی بیرجند

طیف رنگی این نوع نیزسبز با موج های زردرنگ است. پرداخت این نوع سنگ از آنجایی که نرم تر است فقط به صورت چرمی انجام می گیرد.

گرانیت سبز درباری بیرجند

این نوع که از مشهورترین و مرغوبترین انواع گرانیت سبز جنگلی است دارای طیف رنگی سبز با رگه های لیمویی و سبزتیره ای است که به صورت موجهایی در سنگ می درخشند. از این سنگ برای استفاده در مکانها و ساختمان لوکس و گران قیمت به کاربرده می شود که از معروفترین آنها سالن مجلس کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *