مقالات

سنگ ساختمانی سبز رنگ

همانطور که قبلا بارها بیان کردیم سنگ نما به دلیل تشکیل شدن در طبیعت داری تنوع رنگ زیادی می باشند. یکی از این رنگهای زیبا رنگ سبز است. رنگ سبز در سنگ به دلیل وجود اکسیدها و هیدروکسیدهای آهن به وجود می آید.

هرچقدر میزان اکسیدها و هیدروکسیدهای آهن بیشتر باشد، رنگِ سنگِ طبیعی بیشتر می شود. خوش بختانه این اکسید ها در اکثر سنگهای طبیعی وجود دارند. درنتیجه تنوع سنگ طبیعی با رنگ سبز بسیار زیاد است.

از جمله سنگهای ساختمانی با رنگ سبز میتوان به مرمریت سبز نایین، مرمریت سیسیلی سبز، گرانیت سبز دانه اناری، گرانیت سبز درباری، گرانیت سبز شاداب، سنگ مرمر سبز، مرمریت سبز بیرجند، سنگ گرانیت سبز اردستان، سنگ مرمریت سبز انارک، … اشاره کرد.

چند ایده طراحی دکوراسیون با سنگ ساختمانی سبز

اثرات روانی مثبت رنگ سبز به حدی زیاد است که طراحان، یک رنگ سبز یا تنالیته های رنگ سبز را حتما استفاده می کنند. همچنین نحوه پراکنده شدن رنگ در سطح سنگ، زیبایی خاصی را به وجود می آورد. به همین دلیل بسته به نوع جنس سنگِ طبیعی، در تمام قسمت های ساختمان می توان از سنگ ساختمانی استفاده کرد.

اولین پیشنهاد ما، استفاده از سنگ اسلب برای این قسمت ها می باشد. سنگ اسلب به دلیل اینکه ابعاد بسیار بزرگتری دارد، گرانتر از سنگ تایل است. اما با این حال این هزینه ارزش خود را دارد. زیرا هم بندکشی سنگ پیدا نمی شود و هم به خانه نمای بسیار لوکسی می دهد.

اگر رنگ قالب آشپزخانه شما رنگ سفید است، از سنگ زمینه سبز برای دیوار مابین کابینت ها، کابینت ها یا جزیره آشپزخانه استفاده کنید. رنگ سبز در ترکیب با رنگ سفید آرامش و حس پاکی را القا می کند.

اگر قصد دارید از سنگ ساختمانی سبز رنگ برای کف استفاده کنید، این سنگ را در کلِ کف استفاده نکنید. سنگ ساختمانی سبز را در ترکیب سنگ با سنگ کف زمینه روشن به کار ببرید.

یک پیشنهاد فوق العاده برای سرویس بهداشتی این است که از سنگ ساختمانی سبز برای روشویی استفاده کنید. به ویژه سنگ مرمر که قابلیت عبور نور را از خود را دارد.

برای اتاق خواب می توانید دیوار پشت تخت را با سنگ زمینه روشن پوشش دهید. یا دیوار پشت قفسه کتاب را با این سنگ زیبا تزیین کنید.

از دیگر قسمت های ساختمان که استفاده از سنگ طبیعی سبز بسیار پیشنهاد می شود، دیوار پشت تلویزیون، پله و دیوار راه پله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *